Udruga PET PLUS
15.02.2020
,
, , , ,

Institucionalna podrška Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva omogućila nam je Edukaciju za osnaživanje managementa

Institucionalna podrška Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva omogućila nam je Edukaciju za osnaživanje managementa naše Udruge PET PLUS. Sanja Brajković, prof. psih. i Marina Trbus, prof. psih iz POU Korak po Korak 10. i 11. veljače 2020. održale su nastavak edukacije koju smo započeli u prosincu 2019. godine u sklopu druge godine Institucionalne podrške NZ.

Posljednja dva dana edukacije sastojala su se većinski od iskustvenih aktivnosti i manjim dijelom teorije. Nastavili smo rad na osobnom razvoju i to na svim razinama ljudskog funkcioniranja: kognitivnom, afektivnom i na kraju ponašajnom (s ciljem da mijenjamo svoja ponašanja). Budući da se radi i na osobnom razvoju prolazili smo i kroz različita emocionalna iskustva. Tijekom tog procesa prisjećali smo se nekih svojih iskustava i sjećanja i dijelili ih međusobno u grupi. Time smo  stekli bolji uvid i razumijevanje svojih ponašanja, što je preduvjet za razumijevanje tuđeg ponašanja i ljudske prirode i funkcioniranja općenito.

Ova edukacija omogućila nam je da lakše razumijemo tuđe perspektive, da promišljamo o akcijama koje je potrebno poduzeti da bi se “nevidljivi” ljudi, marginalizirane skupine osjećale vidljivije i bolje prihvaćeno u društvenom okruženju.

Završetkom edukacije stekli smo nova znanja i vještine.

  • imamo veće razumijevanje za sebe i druge kroz slušanje priče o i pričajući priče o sebi drugima.
  • upoznali smo i uvježbali tehniku konstruktivističkog slušanja koje je oruđe za osnaživanje, izgradnju zajednice i osobnu/socijalnu promjenu. Ono omogućuje ljudima da preuzmu odgovornost za svoje akcije i osjećaje, konstruiraju novo značenje i promijene stare obrasce ponašanja.
  • razumijemo što je osobni a što grupni identitet i zašto su važni za razvoj osobe te smo bolje osvijestili vlastiti identitet
  • imamo bolje razvijenu svijest o tome kako etikete utječu na ljude te kako mogu izgraditi ili uništiti samopoštovanje osobe; razumijemo fenomenologiju proročanstva koje samo sebe ispunjava.
  • imamo produbljeno razumijevanje strukture i nastanka stereotipa te smo savladali strategije za dekonstrukciju naučenih stereotipa.
  • lakše možemo prepoznati pripadamo li dominantnoj ili minoriziranoj grupi. Razvili smo još veće suosjećanje s pripadnicima manjinskih grupa te prepoznajemo da su privilegije nešto što odlikuje pripadnike dominantne  grupe.
  • Razumijemo što je opresija i kako se odražava na naše i tuđe živote. Razumijemo pojam intersekcionizma. Prepoznajemo u kojim se oblicima opresija javlja te koje vrste opresije postoje.
  • Bolje razumijemo probleme vezane za dinamiku koja postoji između minoriziranih i dominantnih grupa, uključujući i rizike koje nosi proces integracije.
  • Bolje prepoznajemo različite potrebe koje su povezane s procesom integracije. Dodatno smo osvijestili faktore rizika povezanih s integracijom i učenjem.
  • Razumijemo teoriju/društvenu pojavu ‘Okrivi žrtvu’, njezine učinke na društvo te imamo bolje razumijevanje moći i odnosa moći.
Top userth-largeclosetagmap-markercalendarchevron-downphonefacebookbarsenvelopemobileinstagram